Svoje ste dijete poslali na avanturu zvanu učenje engleskog jezika. Prošlo je već mnogo sati, komunicirate s profesoricom, djetetu se tečaj sviđa, udžbenik je zgodan, nema nikakvih problema, sam tečaj engleskog jezika teče sasvim dobro. No, primijetili ste da Vaše dijete engleski jezik još uvijek drži „stranim“, ne govori ga, ne pokazuje zanimanje za kulturom jezika. Problemi s kojima biste se mogli susresti i njihova rješenja iz perspektive majke i profesorice su:
Zašto moje dijete ne napreduje učeći engleski jezik?
Da, napreduje, ali to trenutno ne osjetite. Jezik se sastoji od pisanja, čitanja, slušanja i govorenja. Tu se, dakako, uklapa i opće razumijevanje. Te su vještine procesi, a ne gotovi proizvodi. Učenje stranog jezika je putovanje, a ne destinacija. To što je Vaše dijete završilo početni tečaj engleskog jezika, a ne razumije izvornog govornika koji govori brzo i nepoznatim dijalektom, ne znači da nije ništa naučilo. Ne možete očekivati da će dijete postati prevoditelj engleskog jezika u roku od nekoliko mjeseci i znati svaku riječ koju sadrži engleski rječnik, a upravo je to glavna greška koju roditelji čine – otvore rječnik i dijete „ispituju riječi“. It’s a big no-no, jer se time stvara osjećaj isforsiranosti i koči se djetetov napredak.
- Škola stranih jezika – promašaj?
Što mi to radimo, zašto smo upisali dijete na engleski jezik? Možda da smo ga upisali na nešto produktivnije? Ne brinite, niste bacili novac. Za razliku od mnogih aktivnosti, strani jezik ostaje s djetetom i u bilo kojem životnom razdoblju može se nadograditi. Strani jezik otvara razna vrata i prilike za školovanje u inozemstvu, zaposlenje u stranim tvrtkama i putovanja, no, treba mu dati vremena. Ponekad je potrebno vremena da i interes djeteta sazrije, osobito u formativnim godinama kada ga radije zanimaju šport ili igrice na mobitelu – interesi koje imaju druga djeca utječu i na Vaše dijete, a učenje stranog jezika je poput prijateljstva – ono se mora graditi i održavati.
- Moje dijete nikada neće postići viši stupanj engleskog jezika!
Vaše dijete ide na tečaj engleskog jezika već godinu dana, a Vi imate osjećaj da to sve predugo traje jer ništa ne zna reći? Zna, ali „engleski za predškolce“ podrazumijeva i poticaj profesorice da bi nešto reklo; dijete neće samo od sebe progovoriti strani jezik. Učenje engleskog je vođeni proces u kojem dijete reagira na određene podražaje, uči i izražava se ponekad samo u učionici jer je tada u potpunosti okruženo stranim jezikom. Jezik nije lekcija iz povijesti koju se može naučiti za ocjenu 5 u 20 minuta i zatvoriti knjigu, zato ga nemojte tako ni tretirati – ponekad će ispitivanje djeteta da prevede riječi s hrvatskog na engleski kod kuće rezultirati potpunim promašajem. Naime, jezik se ne uči uz prijevod odvojenih riječi – jezik se uči u cjelini. Isto kao što kompozitor simfonije mora imati „uho“ i za violine, i za udaraljke, tako dijete ne može imati „uho“ samo za odvojene imenice, već mora čuti rečenicu i razgovor u cjelini; naša metoda u Smart školi stranih jezika podrazumijeva učenje jezika u cijelosti i zato naši profesori nastavu vode isključivo na stranom jeziku, osiguravajući potpuno uranjanje.
- Moje je dijete slabije od drugih, ne zanima ga tečaj engleskog jezika
Jezik se usvaja i ponekad djetetu treba i vremena i volje. Pokušajte dijete izložiti crtanim filmovima i knjigama na engleskom jeziku i tako upotpuniti učioničku nastavu, jer drugi roditelji to zasigurno čine. No, pripazite da ne stvorite djetetu pritisak i da ne stekne osjećaj da je engleski jezik ili bilo koji drugi strani jezik još samo jedna stvar koju mora savladati kako bi od Vas dobilo pohvalu. Iako su profesor i profesorica stranog jezika glavne osobe u djetetovom jezičnom životu, Vaša roditeljska misija tu ne staje; pomozite mu, sudjelujte, zajednički gradite jezičnu ljubav.
I upamtite, budite strpljivi, marljivi i hrabri!