Direktori tvrtki i djelatnici u ljudskim potencijalima uvijek nastoje obrazovati svoje djelatnike i graditi njihove vještine. Ako vaša tvrtka radi s inozemnim klijentima ili inozemnim proizvodima i uslugama, svakako ćete razmotriti tečaj poslovnog jezika za svoje zaposlenike kao koristan ulog u budućnost. No, tu dolazite do pitanja – kakav tečaj poslovnog jezika odabrati za svoje zaposlenike? Koji tipovi tečaja uopće postoje i što će svaki od njih donijeti mojem timu? Tu smo da vas riješimo nedoumica.
Opći tečaj poslovnog jezika
Kako mu i ime kaže, opći tečaj poslovnog jezika nije specijaliziran za određenu struku (računovodstvo, farmacija, medicina, inženjering…). Radi se o tečaju na kojem polaznici uz udžbenik i radnu bilježnicu razvijaju sve četiri vještine stranog jezika – slušanje, čitanje, govorenje i pisanje. No, teme, sadržaj i vokabular nisu toliko svakodnevni, koliko obuhvaćaju poslovnu komunikaciju (pismenu i usmenu), rekreiraju se teme i uobičajene korespondencije iz poslovnih situacija te se radi na stilu izražavanja koji je primjeren poslovnim sastancima, prezentacijama, kongresima i slično. Ovaj je tečaj najbolje odabrati ako vi ili škola stranih jezika utvrdite da vašim zaposlenicima nedostaje i vokabulara i gramatike, ili im vještine poput pisanja ili slušanja nisu na zadovoljavajućoj razini.
Konverzacijski tečaj poslovnog jezika
Ovaj je tečaj namijenjen polaznicima koji, prema Zajedničkom referentnom okviru za jezike imaju razinu B1 ili više, što znači da se mogu obilježiti kao samostalni korisnik. Dakako, polaznici konverzacijskog tečaja na navedenoj razini još uvijek rade pogreške u gramatici i vokabularu, a te se pogreške na tečaju ispravljaju, vokabular i gramatika se nadopunjuju. Na konverzacijskom tečaju polaznici ne rade s udžbenikom i radnom bilježnicom, već po odabranim materijalima koje izrađuje predavač ili predavačica nakon konzultiranja s polaznicima. Konverzacijski tečaj većinom je namijenjen onim polaznicima koji svoje znanje opisuju frazom „imam blokadu“.
Specijalizirani tečaj poslovnog jezika
Ukoliko je vaša tvrtka dio industrije koja ima vrlo specifičan, specijalizirani vokabular koji se svakodnevno koristi, poput IT-a ili farmacije, možda je specijalizirani tečaj ono što je potrebno vašim zaposlenicima. Polaznici koji pohađaju specijalizirani tečaj imaju razinu znanja jezika B1 ili približno B1, samostalno se izražavaju, ne rade osnovne pogreške u gramatici, ali im isključivo nedostaje specijaliziranog vokabulara. Specijalizirani tečaj poslovnog jezika odličan je izbor za nove djelatnike tvrtki kojima treba dodatno pojačanje u usvajanju specijaliziranog vokabulara neke struke.
Koji god tečaj odabrali za svoju tvrtku, nećete pogriješiti. Neovisno o tome treba li vašim zaposlenicima samo malo samopouzdanja, ispravljanje kardinalnih grešaka ili učenje jezika ispočetka, ulaganje u jezik koji omogućuje komunikaciju koja je osnova svake struke i industrije svakako je jedan od najpametnijih uloga.